128578
online
Policja
341
Inspekcja
60
Wypadek
1270
Informacja prasowa - Jesienią w góry? Uwaga na fotoradary! ‹‹ powrót do listy raportów
[15.10.2013]

Jesienią w góry? Uwaga na fotoradary!

 

Początek jesieni to dobry czas na wycieczkę w góryzwłaszcza w przypadku osób, które nie wykorzystały jeszcze swojego urlopu. To, że wakacyjny sezon dobiega końca nie znaczy, że z dróg znikają fotoradary. Specjaliści z serwisu Korkowo.pl sprawdzili na których trasach ryzyko złapania mandatu jest największe.

 

W naszym trwającym dwa tygodnie badaniu wzięliśmy pod uwagę kilka tras prowadzących z największych miast Polski do dwóch popularnych, górskich miejscowości: Zakopanego oraz Karpacza mówi Katarzyna Florkowska z serwisu Korkowo.pl.Aby sprawdzić kto rzeczywiście ma największą szanse na pamiątkowe zdjęcie uwzględniliśmy także długość poszczególnych tras dodaje Florkowska.

 

Do Zakopanego najtrudniej

Wnioski? Największe zagęszczenie fotoradarów czeka na kierowców na linii WarszawaZakopane oraz KrakówZakopane. Na tych trasach maszty spotkać można średnio co 6 kilometrów. Nieco mniejsze zagęszczenie fotoradarów (co 7 kilometrów) występuje na trasach WrocławKarpacz oraz GdańskZakopane. Najmniejszą szansę na spotkanie aparatu mają turyści zmierzający z Wrocławia do Zakopanego. Fotoradary rozmieszczone średnio co 26 km.

                        Liczba fotoradarówtrasy w góry

 

Trasa

 

 

Liczba fotoradarów

 

Co średnio ile km stoi fotoradar?

Warszawa - Zakopane

65

6 km

Warszawa - Karpacz

26

18 km

Kraków - Zakopane

17

6 km

Kraków- Karpacz

44

8 km

Gdańsk - Zakopane

104

7 km

Gdańsk - Karpacz

52

10 km

Poznań - Zakopane

70

8 km

Poznań - Karpacz

12

24 km

Wrocław - Zakopane

14

26 km

Wrocław - Karpacz

17

7 km

                                                                                                          Oprac: Korkowo.pl

 

Dane o sytuacji drogowej zostały opracowane przez serwis Korkowo.pl, który prezentuje aktualne informacje o korkach na polskich drogach. Analizie poddano dane GPS z urządzeń Yanosik oraz Flotis Mobile umieszczonych w pojazdach poruszających się po badanych miastach w dniach 1-14 października 2013. Pod uwagę brano stacjonarne fotoradary stojące po obu stronach drogi w promieniu 30 metrów.