38556
online
Policja
124
Inspekcja
17
Wypadek
523
Informacja prasowa - Kraków bardziej przychylny kierowcom? ‹‹ powrót do listy raportów
[13.05.2013]

Kraków bardziej przychylny kierowcom?

 

Specjaliści z serwisu Korkowo.pl po raz kolejny zbadali sytuację na krakowskich ulicach. Czy tym razem kierowcy mają powody do zadowolenia?

 

W naszym badaniu braliśmy pod uwagę szybkość z jaką poruszają się pojazdy w poszczególnych obszarach miasta – tłumaczy Katarzyna Florkowska z serwisu Korkowo.pl. – Aby przedstawić sytuację drogową w szerszym kontekście otrzymane wyniki zestawiliśmy z danymi archiwalnymi – dodaje Florkowska.


Minimalne zmiany, minimalne korzyści

Jak się okazało, średnie prędkości w ścisłym centrum Krakowa nadal oscylują wokół 30 km/h. W porównaniu z grudniem 2012 odnotowano jedynie niewielkie przyspieszenie (z 29 km/h na 31 km/h). Podobnie jest w odległości 2-5 km od centrum. Średnia szybkość pojazdów wzrosła (w porównaniu z grudniem) z 38 km/h do 41 km/h. W jeszcze dalej położonych obszarach miasta średnie prędkości pojazdów oscylują obecnie wokół 50 km/h, czyli podobnie jak podczas poprzedniego, grudniowego badania.

 

Trudno jednoznacznie ocenić, dlaczego średnia szybkość samochodów nie wzrosła znacząco po zakończeniu zimy. Możliwe, że przyczyna leży w wiosennych warunkach drogowych, które również nie rozpieszczają kierowców. Trzeba także wziąć pod uwagę fakt, że zarówno w zimie jak i w lecie, na ulicach dużych miast znajduje się wiele pojazdów i szybsza jazda jest często po prostu niemożliwa.

 

 

 

Dane o sytuacji drogowej zostały opracowane przez serwis Korkowo.pl, który prezentuje aktualne informacje o korkach na polskich drogach. Analizie poddano dane GPS z urządzeń Yanosik umieszczonych w pojazdach poruszających się w ścisłym centrum Krakowa i po głównych trasach wyjazdowych z miasta w godzinach szczytu (6:00-9:00 oraz 16:00-18:00) w kwietniu i maju 2013. W promieniu do 2 km od ścisłego centrum przeanalizowano prędkości z jakimi poruszają się kierowcy po wszystkich ulicach. W odległości 2-15 km od ścisłego centrum zbadano główne trasy dojazdowe do centrum miasta.

Artykuł ukazał się między innymi w:
  1. lovekrakow.pl