110449
online
Policja
351
Inspekcja
112
Wypadek
1429
Informacja prasowa - Wrocław przyspieszył. Tylko na wiosnę? ‹‹ powrót do listy raportów
[07.05.2013]

Wrocław przyspieszył. Tylko na wiosnę?

 

Specjaliści z serwisu Korkowo.pl ponownie przyjrzeli się wrocławskim ulicom. Tegoroczna wiosna sprzyja kierowcom. Pytanie tylko, czy ta tendencja ma szansę utrzymać się na dłużej.

 

Wrocław z reguły utrzymuje się wysoko na liście najwolniejszych miast. W grudniu zeszłego roku zajął na podium pierwsze miejsce razem z Krakowem. Jak będzie tym razem? Czas pokaże.Już teraz jednak możemy zaprezentować wyniki badań dotyczących samego Wrocławia mówi Katarzyna Florkowska z serwisu Korkowo.pl Miasto dokonało pewnego postępu, choć przyspieszenie, zwłaszcza w centrum Wrocławia jest niewielkietłumaczy Florkowska.

 

Szybciej, ale raczej na obrzeżach

W obszarze oddalonym od centrum nie więcej niż 2 km średnie prędkości kierowców oscylują wokół 33 km/h. Podczas ostatniego badania (w grudniu 2012) szybkość w tym miejscu wynosiła mniej, bo 29 km/h. W obszarze położonym 2-5 kilometrów od centrum średnia prędkość pojazdów wynosi ok. 39 km/h, czyli prawie tyle samo, co podczas grudniowego pomiaru (28 km/h). W obszarze oddalonym od centrum Wrocławia o 5-15 kilometrów, prędkościomierze wskazują 54 km/h. Jeszcze dalej, w promieniu 10-15 kilometrów od serca miasta, samochody poruszają się z szybkością 57 km/h. W porównaniu z poprzednim badaniem odnotowano tu przyspieszenie o średnio 5 km/h.

 

 

                     Średnia prędkość - Wrocław

Odległość od centrum (w km)

Średnia prędkość obecnie

Grudzień 2012

Maj 2012

0-2

33 km/h

29 km/h

28 km/h

2-5

39 km/h

38 km/h

38 km/h

5-10

54 km/h

52 km/h

53 km/h

10-15

57 km/h

53 km/h

55 km/h

                                                                                                                                     Źródło: Korkowo.pl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dane o sytuacji drogowej zostały opracowane przez serwis Korkowo.pl, który prezentuje aktualne informacje o korkach na polskich drogach. Analizie poddano dane GPS z urządzeń Yanosik umieszczonych w pojazdach poruszających się w ścisłym centrum miasta i po głównych trasach wyjazdowych z miasta w godzinach szczytu (6:00-9:00 oraz 16:00-18:00) w kwietniu 2013. W promieniu do 2 km od ścisłego centrum przeanalizowano prędkości z jakimi poruszają się kierowcy po wszystkich ulicach. W odległości 2-15 km od ścisłego centrum zbadano główne trasy dojazdowe do centrum miasta.
 

Artykuł ukazał się między innymi w:
  1. transport-polska.pl
  2. tuwroclaw.com