64296
online
Policja
302
Inspekcja
25
Wypadek
367
Raport - Krakowskim pędem ‹‹ powrót do listy raportów
[21.11.2011]

Mieszkańcy grodu Kraka mają powody do zadowolenia. Po pół roku od poprzedniego raportu specjaliści z Korkowo.pl - serwisu informującego na bieżąco o korkach na drogach ponownie zbadali jak wygląda sytuacja w Krakowie. Mimo remontów w centrum jeździ się znacznie szybciej, a w szczytach komunikacyjnych średnia prędkość przekracza 29 km/h.



Kraków jeszcze pod koniec maja wypadał stosunkowo słabo na tle całej Polski. W godzinach porannego szczytu (6:00 – 9:00) w ścisłym centrum jechało się ze średnią prędkością 21 km/h. Identycznie wyglądała sytuacja w godzinach popołudniowych 16:00 – 18:00. Stolica małopolski była dużo wolniejsza niż chociażby Łódź, Gdańsk czy Wrocław. Poza ścisłym centrum (w promieniu 2–5 km) osiągało się średnio 41 km/h.

Sytuacja na ulicach Krakowa po kolejnym raporcie wykonanym przez serwis Korkowo.pl zmieniła się na lepsze. Jest szybciej mimo utrudnień w ruchu, z którymi nadal borykają się kierowcy. Największa zmiana zaszła w prędkości dla aut jeżdżących w ścisłym centrum (w promieniu do dwóch kilometrów), średnia prędkość w godzinach porannego (06:00-09:00) i popołudniowego szczytu (16:00 -18:00 ) oscyluje obecnie w granicach 29 km/h. Po zakończeniu budowy wszystkich trzech poziomów ronda Ofiar Katynia zdecydowanie usprawnił się ruch w północnej części Krakowa. Szansę na dużo szybszą jazdę niż pól roku temu dostali także kierowcy na obrzeżach miasta. W odległości zarówno 2-5 km jak i 5-10 km od ścisłego centrum prędkości oscylują w granicach 36-37 km/h. Natomiast w odległości 10-15 km od centrum jeździ się ze średnią prędkością 47 km/h.

Już wkrótce pełny raport porównujący sytuację na drogach w największych miastach w Polsce.


Dane zostały zebrane przez serwis Korkowo.pl, który monitoruje online sytuację na polskich drogach. Analizie poddano dane z urządzeń GPS umieszczonych w tysiącach pojazdów poruszających się po ulicach Krakowa w godzinach od 6:00 do 22:00. W promieniu do 2 kilometrów od ścisłego centrum przeanalizowano prędkości z jakimi poruszają się kierowcy po wszystkich ulicach. W pozostałych odległościach (2-5 km, 5-10 km i 10-15 km) od ścisłego centrum zbadano główne trasy dojazdowe do centrum miasta.

Artykuł ukazał się między innymi w:
  1. motofakty.pl