102744
online
Policja
293
Inspekcja
116
Wypadek
1493
Raport - Poznańskie drogi na EURO ‹‹ powrót do listy raportów
[15.03.2012]

 

Piłkarskie Mistrzostwa Europy zawitają do Poznania już w czerwcu. Wiele z kluczowych inwestycji infrastrukturalnych związanych z przygotowaniami znajduje się obecnie w końcowej fazie realizacji. Remonty i przebudowy ulic, których w stolicy Wielkopolski nie brakuje miały poprawić sytuację kierowców na drogach. Jak jest naprawdę?

Jak wynika z najnowszego raportu wykonanego przez serwis Korkowo.pl, sytuacja w Poznaniu poprawiła się. Choć wciąż nie brakuje utrudnień w ruchu, średnia prędkość poruszających się po mieście aut nieznacznie wzrosła. W ścisłym centrum w godzinach porannego (06:00-09:00) i popołudniowego szczytu (16:00-18:00) oscyluje ona w granicach 23-24 km/h. Choć nie jest to najlepszy wynik, w mieście jeździ się szybciej niż trzy miesiące temu. Dla porównania jeszcze w listopadzie kierowcy poruszali się ze średnią prędkością nie przekraczającą 18 km/h.

Z dużo lepszą średnią prędkością niż jeszcze jesienią poruszają się kierowcy w odległości 2-5 km od centrum. W godzinach komunikacyjnego szczytu wynosi ona 29 km/h. Korki tradycyjnie tworzą się na Bukowskiej, Grunwaldzkiej i Dąbrowskiego a także na ulicach odchodzących od rond Śródka i Rataje. Wolniej jeździ się także na ul. Ratajczaka, Królowej Jadwigi, Towarowej czy al. Niepodległości. Utrudnienia czekają także na kierowców w okolicach ronda Kaponiera i Jana Nowaka-Jeziorańskiego. Im dalej od centrum tym średnia prędkość wzrasta, a korki maleją. Szansę na szybszą jazdę mają kierowcy dopiero na obrzeżach miasta. W odległości zarówno 5-10 km, jak i 10-15 km od centrum jedzie się ze średnią prędkością oscylującą w granicach 33-45 km/h.

 

 

Dane o sytuacji drogowej zostały opracowane przez serwis Korkowo.pl, który prezentuje aktualne informacje o korkach na polskich drogach. Analizie poddano dane z urządzeń GPS umieszczonych w pojazdach poruszających się po ulicach Poznania w godzinach od 06:00 do 21:00. W promieniu do 2 kilometrów od ścisłego centrum przeanalizowano prędkości z jakimi poruszają się kierowcy po wszystkich ulicach. W pozostałych odległościach (2-5 km, 5-10 km, 10-15 km) od ścisłego centrum zbadano główne trasy dojazdowe do centrum miasta.