64296
online
Policja
302
Inspekcja
25
Wypadek
367
Raport - Rozkopana Warszawa ‹‹ powrót do listy raportów
[02.02.2012]

Niekończące się remonty ulic w Warszawie uprzykrzają życie kierowcom. Końca utrudnień nie widać, a większość prac ma zakończyć się dopiero w połowie roku. Miasto stoi w korkach. Specjaliści z serwisu Korkowo.pl podpowiadają, które ulice omijać.
 

Kierowcy w Warszawie muszą uzbroić się w nie lada cierpliwość. W mieście panują spore ograniczenia. Poza dużymi inwestycjami, jak budowa linii metra, trwają także liczne remonty ulic. Stolica jest rozkopana. Najwolniej jeździ się w godzinach szczytu. Sprawdziliśmy, które ulice kierowcy powinni omijać.
 

Uwaga kierowcy, zamknięta dla ruchu jest ul. Zwoleńska pomiędzy ul. Rogatkową, a ul. Trakt Lubelski. Nieprzejezdna jest również ul. Kadetów pomiędzy projektowaną ul. Nowozabielską a Traktem Lubelskim. Utrudnienia związane są z budową kolektora „W” w Wawrze. Prace na ul. Kadetów mają się zakończyć w lipcu 2012 r., a na ul. Zwoleńskiej - w czerwcu 2012 r.
 

Zmieniła się także organizacja ruchu na ul. Głębockiej nad Trasą Toruńską. Kierowcy mogą poruszać się po nowo wybudowanym wiadukcie, ale nie mają możliwości jazdy po dotychczas funkcjonującym. Na nowym obiekcie kierowcy mają do dyspozycji po jednym pasie ruchu w obu kierunkach. Wjazd z Trasy Toruńskiej od strony Marek na ul. Głębocką oraz zjazd z ul. Głębockiej na Trasę Toruńską w kierunku mostu Grota-Roweckiego odbywa się przez łącznicę północno-wschodnią. Zmiany potrwają do kwietnia 2012 r.

Kolejnym utrudnieniem, z jakim muszą liczyć się zmotoryzowani mieszkańcy stolicy, związane jest z zamknięciem dla ruchu ul. Świerszcza na odcinku od ul. Obywatelskiej do ul. Chrościckiego. Kierowcy nie pojadą także zachodnią stroną jezdni ul. Gierdziejewskiego w rejonie skrzyżowania z ul. Leszczyńskiego. Ruch po jednym pasie w każdym kierunku został skierowany na stronę wschodnią. Na ul. Leszczyńskiego (pomiędzy ul. Konotopską a ul. Gierdziejewskiego) został wprowadzony jeden kierunek ruchu – w stronę ul. Gierdziejewskiego i nakaz skrętu w prawo w stronę ul. Czerwona Droga. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do kwietnia. Natomiast do końca maja występować będą utrudnienia na ul. Dźwigowej na odcinku od ul. Połczyńskiej do ul. Parowcowej. Zamknięte dla ruchu są dwa pasy jezdni.



Wyłączona z ruchu jest także ul. Mineralna na całej szerokości jezdni za skrzyżowaniem z al. Krakowską. Utrudnienia potrwają na tym odcinku do 10 lutego. Uwaga kierowcy, zmieniona jest także organizacja ruchu na ul. Puławskiej w rejonie budowanego węzła Trasy S2. Pomiędzy ul. Płaskowicką, a ul. Taneczną wyłączono z ruchu wschodnią jezdnię ul. Puławskiej. Ruch w obydwu kierunkach został przeniesiony na jezdnię zachodnią. Taka organizacja będzie obowiązywała do czerwca 2012 r.
 

Najwięcej utrudnień czeka na kierowców w związku z budową stacji centralnego odcinka II linii metra. Zawężone o jeden pas ruchu są obydwie jezdnie ul. Marszałkowskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Świętokrzyską. Wyłączony z ruchu do końca roku jest także prawy pas na ul. Tamka, a także ul. Świętokrzyska na odcinku od ul. Czackiego do ul. Nowy Świat. Całkowicie nieprzejezdna jest ul. Prosta na odcinku od ronda Daszyńskiego do ul. Karolkowej.
 

Kierowcy nie mają możliwości przejazdu także ul. Targową na odcinku od ul. Białostockej do ul. 11 Listopada i al. Solidarności na odcinku od ul. Szwedzkiej do Wisłostrady. Zamknięte dla ruchu jest skrzyżowanie al. Solidarności z ul. Targową i odcinek od ronda ONZ do ul. Jasnej.
 

Remonty odczuwalne są dla wszystkich kierowców. Najwolniej jeździ się między 16:00 a 18:00. Średnia prędkość w popołudniowym szczycie wynosi 34 km/h. Z analizy danych serwisu Korkowo.pl wynika, że korki tworzą się tradycyjnie na ul. Czerniakowskiej i ul. Popiełuszki oraz na al. Prymasa Tysiąclecia. Wolniej jeżdżą także kierowcy na ul. Puławskiej, ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku i ul. Wolskiej.
 

Poniżej tworzący się korek na Alejach Jerozolimskich. Dane z godziny 13:00.

 


 

Dane o sytuacji drogowej zostały opracowane przez serwis Korkowo.pl, który prezentuje aktualne informacje o korkach na polskich drogach. Analizie poddano dane z urządzeń GPS umieszczonych w pojazdach poruszających się po ulicach Warszawy w godzinach od 08:00 do 22:00.