Jesienią w góry? Uwaga na fotoradary!
Początek jesieni to dobry czas na wycieczkę w góry – zwłaszcza w przypadku osób, które nie wykorzystały jeszcze swojego urlopu. To, że wakacyjny sezon dobiega końca nie znaczy, że z dróg znikają fotoradary. Specjaliści z serwisu Korkowo.pl sprawdzili na których trasach ryzyko złapania mandatu jest największe.
– W naszym trwającym dwa tygodnie badaniu wzięliśmy pod uwagę kilka tras prowadzących z największych miast Polski do dwóch popularnych, górskich miejscowości: Zakopanego oraz Karpacza – mówi Katarzyna Florkowska z serwisu Korkowo.pl. – Aby sprawdzić kto rzeczywiście ma największą szanse na pamiątkowe zdjęcie uwzględniliśmy także długość poszczególnych tras – dodaje Florkowska.
Do Zakopanego najtrudniej
Wnioski? Największe zagęszczenie fotoradarów czeka na kierowców na linii Warszawa – Zakopane oraz Kraków – Zakopane. Na tych trasach maszty spotkać można średnio co 6 kilometrów. Nieco mniejsze zagęszczenie fotoradarów (co 7 kilometrów) występuje na trasach Wrocław – Karpacz oraz Gdańsk – Zakopane. Najmniejszą szansę na spotkanie aparatu mają turyści zmierzający z Wrocławia do Zakopanego. Fotoradary rozmieszczone są średnio co 26 km.
Liczba fotoradarów – trasy w góry
Trasa
|
Liczba fotoradarów |
Co średnio ile km stoi fotoradar? |
Warszawa - Zakopane |
65 |
6 km |
Warszawa - Karpacz |
26 |
18 km |
Kraków - Zakopane |
17 |
6 km |
Kraków- Karpacz |
44 |
8 km |
Gdańsk - Zakopane |
104 |
7 km |
Gdańsk - Karpacz |
52 |
10 km |
Poznań - Zakopane |
70 |
8 km |
Poznań - Karpacz |
12 |
24 km |
Wrocław - Zakopane |
14 |
26 km |
Wrocław - Karpacz |
17 |
7 km |
Oprac: Korkowo.pl
Dane o sytuacji drogowej zostały opracowane przez serwis Korkowo.pl, który prezentuje aktualne informacje o korkach na polskich drogach. Analizie poddano dane GPS z urządzeń Yanosik oraz Flotis Mobile umieszczonych w pojazdach poruszających się po badanych miastach w dniach 1-14 października 2013. Pod uwagę brano stacjonarne fotoradary stojące po obu stronach drogi w promieniu 30 metrów.